سرهنگ خلبان بالازاده آسمانی شد

سرهنگ خلبان بالازاده آسمانی شد

سرهنگ خلبان بازنشسته صمد علی بالازاده از رکورد داران پرواز جنگی در ۸ سال دفاع مقدس و از قهرمان بلامنازع جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست.

به نقل از خبرنگاران جوان، سرهنگ خلبان بازنشسته صمد علی بالازاده از خلبانان پرافتخار و نام آور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس که در ۱۲۱ عملیات برون مرزی و پشتیبانی هوایی شرکت داشت، شامگاه روز دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم بالازاده در سال ۱۳۳۲ در اردبیل متولد شد و در سال ۱۳۵۲ وارد دانشکده خلبانی شد، وی پس از تکمیل آموزش خود در آمریکا به میهن بازگشت و در ۱۲۱ عملیات برون مرزی و پشتیبانی هوایی دوران دفاع مقدس نقش موثری ایفا کرد.

وی که مفتخر به دریافت نشان فتح از دستان مبارک مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شده است، با انجام ۸۵۰ سورتی پرواز، رکورد دار پرواز عملیاتی در ارتفاع پست بعد از شهید اردستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

مرحوم بالازاده از همرزمان شهیدان عباس بابایی و مصطفی اردستانی بود و کتاب «آسمان مال من بود» که توسط سوره مهر به چاپ دوم رسیده است، به خاطرات سرهنگ بالا زاده از دوران کودکی تا سال ۱۳۷۵ می‌پردازد.

گفتنی است تشییع پیکر مطهر کاپیتان بالازاده امروز چهارشنبه انجام خواهد شد و در قطعه ۲۲۸ بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: سرهنگ خلبان بالازاده آسمانیبازنشسته صمد علی بالازادهنیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
[ چهار شنبه 29 مرداد 1399 ] [ 22:24 ] [ فاتح ]
[ ]